آموزشسرور

WHMCS چیست؟

WHMCS سرنام عبارت Web Hosting Management Complete Solution به معنی راه‌حل کامل مدیر میزبان وب است و قبل از این‌که توسط cpanel خریداری شود، تحت مالکیت یک شرکت خصوصی در انگلستان بود. پلتفرم آن‌ها بسیار موفق بود و بخش مهمی از بازار را در اختیار داشت. WHMCS تمام عملیات موردنیاز برای میزبانی وب و ثبت دامنه را خودکار می‌کنند. ​ این مجموعه نرم‌افزاری یک رابط مدیریت همه‌جانبه مشتری، صورتحساب و پشتیبانی برای ارائه‌کنندگان خدمات میزبان وب است. با استفاده از این ابزار ارائه‌دهندگان میزبانی می‌توانند از طریق خودکار سازی فرایندهای تکراری، صرفه‌جویی زیادی در زمان داشته و به‌نوبه خود به شما این امکان را می‌دهند که روی رشد شغلی خود تمرکز کنید.

دلیل اهمیت WHMCS

WHMCS را می‌توان یک مجموعه نرم‌افزاری تصور کرد که کارها را برای شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات میزبانی آسان‌تر نموده و یک واسط را برای مدیریت دسترسی در اختیار شما می‌گذارد که به کمک آن می‌توانید ثبت‌نام مشتری، تیکت، پرداخت، ثبت سفارش، تمدید و ارتقای حساب‌های کاربری را به‌صورت خودکار انجام داد. مهم‌ترین وظیفه WHMCS، صدور صورت‌حساب خودکار است. این ابزار قدرتمند، پرداخت های مشتریان شما را به‌طور خودکار دریافت می‌کند بنابراین لازم نیست در این مورد نگرانی داشته باشید.

WHMCS  همچنین دسته‌ای از خدمات اضافی مربوط به میزبانی را کنترل می‌کند. از طریق آن می‌توانید حساب‌های جدید (‏و دامنه‌ها) ‏را ایجاد کنید، حساب‌های موجود را مدیریت کنید، ارتباطات مشتری را در یک مکان جمع کنید، از یک سیستم تیکت پشتیبانی کنید و ابزارهای خودکارسازی را برای دادن استقلال بیشتر به مشتریان خود ایجاد کنید. ​ البته برای دستیابی به این اهداف لازم است ابزار دیگری به نام WHM را نیز بر روی سیستم خود نصب کنید.

WHMCS همچنین انعطاف خوبی در سازگاری با پنل‌های کنترل و ارائه‌دهندگان خدمات دارد؛ و قادر است با بیش از ۲۰۰ مورد از محبوب‌ترین آن‌ها کار کند، ازجمله برخی از این پنل ها می‌توان cPanel، Plesk، SolusVM، Enom، ResellerClub، DirectAdmin و LiquidWeb را نام برد.

با توجه به نکات بیان شده در این نوشتار چنانچه قصد فعالیت در کسب‌وکار میزبانی وب را دارید، حتما به WHMCS نیاز خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به وب‌سایت papaserver.ir مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
eget ut leo. ut ut diam quis, risus sed risus. dapibus adipiscing