آموزشسرور

تفاوت بین هاست لینوکس و هاست ویندوز چیست؟

هنگام کار با حساب های میزبانی هاست ، مهم است که به یاد داشته باشید که چندین نوع سیستم عامل مختلف وجود دارد که می توانید با سرور خود استفاده کنید. دو سیستم عامل متداول موجود در پاپا سرور هاست لینوکس و هاست ویندوز هستند.

هاست لینوکس و هاست ویندوز دو نوع مختلف سیستم عامل هستند. هاست لینوکس محبوب ترین سیستم عامل برای سرورهای وب است. از آنجا که میزبانی مبتنی بر هاست لینوکس محبوبیت بیشتری دارد ، از ویژگی های بیشتری که طراحان وب انتظار دارند برخوردار است. بنابراین ، مگر اینکه وب سایت هایی داشته باشید که به برنامه های خاص ویندوز نیاز دارند ، هاست لینوکس گزینه بهتری است.

در این مقاله ، ما تفاوت های اساسی بین این دو سیستم عامل را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و همچنین برخی از مشخصات مربوط به هر یک را پوشش خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف بسته های هاستی که پاپا سرور ارائه می دهد ، این مقاله ، نمودار قیمت هاست را ببینید .

برنامه های خاص هاست ویندوز

اگرچه یک نوع رایج از سیستم عامل برای توسعه وب است ، اما سیستم عامل ویندوز معمولاً برای اکثر کاربران میزبان معمولاً مورد نیاز نیست. به طور کلی ، کاربران سیستم عامل ویندوز برای انجام این کار شرایط خاصی دارند. در اکثر موارد ، به خصوص در محیط میزبانی مشترک ، با استفاده از سیستم عامل لینوکس شما بهتر میتوانید به فعالیت خود برسید.

اما کاربران ویندوز هم باید هاست ویندوز داشته باشند و تعدادی برنامه نیاز دارد که به آن پرداختیم.

برنامه های ویندوز که در سرور ویندوز نیاز دارید:

  • ASP کلاسیک
  • ASP.NET
  • MSSQL (سرور مایکروسافت SQL)
  • MS Access (مایکروسافت اکسس)
  • توسعه ویژوال بیسیک
  • C#
  • دسکتاپ از راه دور (فقط سرور اختصاصی)

سرورهای اختصاصی ویندوز می توانند از برنامه های اضافی خاص ویندوز پشتیبانی کنند. برای برخی از برنامه ها ، ممکن است نیاز به خرید مجوز و نصب نرم افزار بر روی سرور اختصاصی Windows داشته باشید.

Microsoft Exchange (نیاز به مجوز و نصب دارد)
Microsoft SharePoint (نیاز به مجوز و نصب دارد)

برنامه های خاص هاست لینوکس

لینوکس اگرچه یک پلت فرم رایگان و منبع باز است ، اما همچنان یک استاندارد صنعتی باقی مانده است و امروزه رایج ترین سیستم عامل است. این محبوب ترین سیستم عامل مورد علاقه سرورهای وب است و دارای ویژگی های بیشتری است که طراحان وب حرفه ای انتظار دارند.

در واقع کارهای زیادی در سرور لینوکس انجام نمی شود ، زیرا به عنوان یک کاربر تازه کار سخت گیر می شوید تا دلیلی برای استفاده نکردن از آن پیدا کنید. همانطور که گفته شد ، در زیر چند برنامه خاص وجود دارد که به سیستم عامل Linux نیاز دارند.

برنامه هایی که به سرور مبتنی بر Linux نیاز دارند:

  • SSH
  • اسکریپت ها یا برنامه هایی که به ماژول های خاص Apache نیاز دارد

پنل های کنترل

سرورهای هاست ویندوز و سرورهای هاست لینوکس از کنترل پنل های مختلفی استفاده می کنند.

cPanel در تمام برنامه های میزبانی مبتنی بر هاست لینوکس، مانند هاست لینوکس اشتراکی ، Reseller ، VPS و هاست لینوکس اختصاص داده شده است. این کنترل پنل به عنوان استاندارد صنعتی در نظر گرفته می شود.

WHM (مدیر میزبان وب) در نمایندگی فروش Linux ، VPS و سرورهای اختصاصی موجود است.

Plesk در سرورهای Windows Shared و Dedicated در دسترس است.

نام پرونده ها

تفاوت دیگر بین سرورهای لینوکس و ویندوز این است که پرونده های لینوکس به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند در حالی که فایل های ویندوز حساس نیستند.

مثلا:

  • در سرور لینوکس ، home.html و Home.html نام های مختلفی هستند.
  • در سرور ویندوز ، home.html ، Home.html و HOME.HTML همه با یک نام هستند.

امنیت سرور

اگرچه بسیاری از افراد لینوکس را ایمن تر از ویندوز می دانند ، اما هر دو سیستم عامل از امنیت یکسانی برخوردار هستند. امنیت بیشتر به تنظیمات سرور و مدیران سرور بستگی دارد. همه سرورهای مدیریت شده در پاپاسرور با آخرین ورژنهای نرم افزارهای امنیتی و عملکردی حفاظت و برای امنیت بهینه پیکربندی می شوند.

گردآوری شده:گروه هاست و طراحی سایت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
nec mi, commodo in ut consequat. Praesent ipsum dolor.