آموزشسرور

انواع هاست

هاست (همچنین به عنوان “هاست شبکه” نیز شناخته می شود) رایانه یا دستگاه دیگری است که با سایر هاست های شبکه ارتباط برقرار می کند. هاست های شبکه شامل سرویس گیرنده ها و سرورها هستند ،که داده ها ، خدمات یا برنامه ها را ارسال یا دریافت می کنند.

هاست ها معمولاً شامل دستگاههای شبکه واسط مانند سوئیچها و روترها نیستند ، که اغلب به عنوان گره دسته بندی می شوند. گره همچنین یک اصطلاح گسترده تر است که شامل هر چیزی است که به یک شبکه متصل است ، در حالی که هاست به آدرس IP نیاز دارد. به عبارت دیگر ، همه هاست ها گره هستند ، اما گره های شبکه هاست نیستند ، مگر اینکه برای عملکرد به آدرس IP نیاز داشته باشند.

در یک شبکه TCP / IP ، هر هاست یک شماره هاست دارد که همراه با یک هویت شبکه ، آدرس IP منحصر به فرد خود را تشکیل می دهد. در مدل اتصال سیستم های باز (OSI) ، پروتکل های موجود در لایه حمل و نقل ، که به آن لایه 4 نیز می گویند ، مسئول ارتباط بین هاست ها هستند. هاست ها از پروتکل های مختلفی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند ، از جمله پروتکل کنترل انتقال (TCP) و پروتکل اطلاعات کاربر (UDP).

انواع هاست ( فناوری اطلاعات )

اصطلاح هاست در چندین زمینه دیگر در فناوری اطلاعات (IT) نیز استفاده می شود که بسته به زمینه معنای کمی متفاوت دارد.

هاست وب:

برای شرکتها یا اشخاص دارای وب سایت ، هاست یک وب سرور است که داده های یک یا چند وب سایت را ذخیره و انتقال می دهد. هاست همچنین می تواند به ارائه دهنده خدماتی که این زیرساخت را اجاره می کند مراجعه کند که پاپا سرور این خدمات را ارئه میدهد.

هاست ابر:

هاست ابری مبتنی بر فناوری های رایانش ابری است که به تعدادی از سرورها اجازه می دهد مانند یک سیستم عمل کنند که در آن عملکرد وب سایت توسط چندین سرور تضمین شود. این اغلب شامل شبکه ای از سرورها است که از مراکز داده مختلف در مکان های مختلف خارج می شوند. هاست های ابری به عنوان خدماتی فعالیت می کنند که به مشتریان امکان می دهد تا آنجا که نیاز دارند خدمات خریداری کنند. Cloud hosting جایگزینی برای هاست وب سایت در یک سرور است. هاست ابری را می توان هم زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) و هم پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) در نظر گرفت. با استفاده از یک مدل ابر عمومی ، یک شبکه عمومی داده هایی را که به صورت فیزیکی در سرورهای مجازی ذخیره می شوند ، انتقال می دهد و از شبکه های عمومی برای انتقال داده هایی که به صورت فیزیکی در سرورهای مشترک ذخیره شده از منبع ابری ذخیره می شوند ، استفاده می کند.

هاست مجازی:

اصطلاح هاست مجازی دو کاربرد دارد. یکی به فناوری مورد استفاده برای اجرای چندین دامنه یا برنامه در یک سرور فیزیکی و دوم به شرکت هایی که خدمات زیرساخت مجازی را می فروشند اشاره دارد.

هاست راه دور:

در این زمینه ، یک هاست از راه دور در مکان فیزیکی متفاوتی از کاربر با استفاده از یک شبکه خصوصی یا اینترنت است که دسترسی از راه دور را برای کاربران فراهم می کند. به عنوان مثال می توان به سرورهایی که می توان از راه دور به آنها وارد شد یا یک کامپیوتر هاست برای یک دسکتاپ از راه دور اشاره کرد.

هاست ماشین مجازی:

این به سخت افزار، یعنی سرور فیزیکی  اشاره دارد که منابع محاسباتی را برای پشتیبانی از سرورهای مجازی به فراهم می کند.

محیط رایانه اصلی در این زمینه:

یک رایانه اصلی می تواند هاست ارائه دهنده خدمات ایستگاه های کاری متصل به آن باشد. این بدان معنی نیست که هاست فقط “سرور” دارد و ایستگاه های کاری فقط “کلاینت” دارند. رابطه سرور و مشتری یک مدل برنامه نویسی مستقل از این کاربرد متنی “هاست” است.

نام هاست:

نام هاست یک نام متن ساده است که یک هاست را در یک دامنه مشخص مشخص می کند. در یک شبکه محلی (LAN) ، نام هاست، سرور ممکن است یک نام مستعار مانند سرور1 باشد. در اینترنت ، نام هاست بخشی از آدرس وب را تشکیل می دهد و دارای سه قسمت است: زیر دامنه،نام دامنه و دامنه سطح بالا. به عنوان مثال ، نام هاست web.papaserver.co از زیر دامنه web ، دامنه papaserver و دامنه سطح بالا .co تشکیل شده است.

گردآوری : گروه هاست و طراحی سایت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ut tempus libero ipsum quis massa mi, adipiscing leo. dolor ut