آموزشسرور

میزبانی وب چیست؟

میزبانی وب چه تاثیری در عملکرد وب‌سایت دارد؟ الان که مشغول مطالعه این مطلب در سایت پاپاسرور هستید در واقع یک صفحه وب را بازکرده‌اید. حتما روزانه صفحات وب بسیار زیادی را مشاهده می‌کنید. آیا تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که این صفحات چگونه و از کجا به کامپیوتر شما وارد می‌شوند؟ مدیران وب‌سایت‌ها صفحات وب خود را در کجا ذخیره می‌کنند؟ اصولا هر فایلی که از اینترنت دریافت می‌کنید باید روی یک سرور ذخیره شده باشد یا در جایی ذخیره شده باشد که سرور به آن دسترسی دارد. صفحات وب نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید روی وب سرور ذخیره شوند. کامپیوتری که وب سرور روی آن اجرا می‌شود و فایل‌های مربوط به صفحات وب روی آن ذخیره شده‌اند را میزبان وب می‌نامند. میزبانی وب، سرویس ارائه‌شده توسط کسب‌وکارهایی است که سرورهای فیزیکی را اداره و نگهداری می‌کنند.

دلیل اهمیت میزبانی وب

میزبانی وب یکی از چیزهایی است که در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد. کاربران عادی که هدفشان مشاهده وب‌سایت است نیازی به نکات تخصصی در مورد میزبانی وب ندارند؛ ولی مدیران وب‌سایت‌ها و افرادی که در رشته‌های مرتبط با وب‌سایت فعالیت می‌کنند لازم است درک عمیقی از ریزه‌کاری‌های فنی در این مورد داشته باشند. ​ شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات میزبانی وب دارای انبارهایی پر از سرورهای وب قدرتمند هستند که تمام اجزای وب‌سایت‌ را در خود ذخیره می‌کنند. این سرورها هم فضای مورد نیاز برای ذخیره فایل را فراهم می‌کنند و هم مکانیسم دسترسی به این فایل‌ها توسط بینندگان را فراهم می‌کند. ​ اگر یک مدیر وب‌سایت میزبان مناسبی را برای سایت خود انتخاب کند، دیگر نگرانی در خصوص فعالیت سایت خود نخواهد داشت. میزبان وب باید به‌صورت یکپارچه در پس‌زمینه کار کند و وب‌سایت برای هر بازدیدکننده‌ای که می‌خواهد آن را ببیند، کار کند.

نکات مهم در انتخاب میزبان وب

میزبانی وب دارای نکاتی است که باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید. میزبان وب‌سایت شما باید از نظر جغرافیایی در مکانی قرار گرفته باشد که به مخاطبان وب‌سایت شما نزدیک باشد؛ مثلا اگر یک وب‌سایت به زبان فارسی دارید بهتر است میزبان شما در ایران قرار داشته باشد تا کاربران فارسی‌زبان بتوانند سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشند. میزبان وب شما باید زبان برنامه‌نویسی که سایت شما با آن نوشته‌شده است را پشتیبانی کند. پنل مدیریتی که برای مدیریت سایت در اختیار شما قرار داده می‌شود نیز از ویژگی‌هایی است که در هنگام انتخاب میزبان وب باید به آن توجه کنید. همچنین به هزینه‌ای که بابت اجاره سرور می‌پردازید توجه داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
leo. ut neque. venenatis, ultricies velit,