آموزشسرور

سی پنل چیست؟

what is cpanel

cPane سی پنلl یک رابط گرافیکی آنلاین (GUI) مبتنی بر Linux است که به عنوان یک صفحه کنترل برای ساده سازی مدیریت وب سایت و سرور استفاده می شود. cPanel سی پنل به شما امکان می دهد وب سایت هایی را منتشر کنید ، دامنه ها را مدیریت کنید ، فایل های وب را سازماندهی کنید ، حساب های ایمیل ایجاد کنید و موارد دیگر.

cPanel سی پنل یکی از محبوب ترین پانل های کنترل در ایالات متحده است. بسیاری از شرکت های میزبان وب cPanel را به عنوان بخشی از بسته میزبانی خود به مشتریان ارائه می دهند.

cPanel دارای دو رابط است ، یک رابط کاربری به نام cPanel و یک رابط مدیریت سرور به نام Web Host Manager (WHM). این ترکیب به کاربران امکان می دهد وب سایت خود را مدیریت کنند و ابزارهایی را برای ارائه خدمات میزبان به ارائه دهندگان میزبانی ارائه می دهد.

آیا cPanel رایگان است؟

cPanel رایگان نیست زیرا یک برنامه شخص ثالث است. با این حال ، بیشتر ارائه دهندگان میزبانی برنامه cPanel سی پنل را در برنامه میزبانی خود و بدون هیچ گونه هزینه اضافی قرار می دهند. برخی از ارائه دهندگان هستند که cPanel را برای سال اول به صورت رایگان تهیه می کنند و سپس هزینه ای را برای سال های بعد دریافت می کنند.

در سال 2019 ، cPanel سی پنل قیمت های خود را افزایش داد و بسیاری از شرکت های میزبان وب در حال بررسی تغییر مسیر از cPanel به سایر پانل های کنترل وب سایت هستند.

آیا cPanel سی پنل خصوصی است؟

بله ، حساب سی پنلl شما خصوصی است. اگر صاحب وب سایت هستید ، پس حتما نام کاربری و رمز عبور خود را ایمن نگه دارید. این امر برای ایمن نگه داشتن اطلاعات و تنظیمات وب سایت شما مهم است.

نحوه ورود به cPanel

می توانید با استفاده از نوار آدرس مرورگر خود به cPanel سی پنل وارد شوید. آدرس وب سایت خود را وارد کنید و به دنبال آن یک نقطه بزرگ و سپس 2083 کلیک کنید. دسترسی به cPanel خود به این شکل است https://yoursite.com:2083

همچنین می توانید پس از آدرس وب سایت خود با وارد کردن / cpanel وارد سی پنل خود شوید. هنگامی که از این روش برای ورود به cPanel خود استفاده می کنید ، اینگونه به نظر می رسد: https://yoursite.com/cpanel.

اگر وب سایت جدیدی دارید و سوابق DNS هنوز در سرور منتشر نشده اند ، می توانید به جای آن از آدرس IP استفاده کنید. دسترسی به cPanel از طریق IP چیزی شبیه به این است: https: //10.10.10: 2083.

اگر به ظاهر شدن رابط cPanel به زبان دیگری نیاز دارید ، زبان خود را از لیست پایین صفحه ورود به سیستم cPanel انتخاب کنید.

قبل از ورود به cPanel ، ممکن است برای علامت گذاری صفحه cPanel سی پنل مفید باشید ، بنابراین بعداً می توانید به راحتی به آن برگردید.

پس از ورود به صفحه ورود cPanel ، نام کاربری و رمز ورود خود را وارد کرده و بر روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید. پس از آن ، به صفحه کنترل وب سایت خود هدایت خواهید شد و در آنجا همه تنظیمات را مشاهده خواهید کرد.

چگونه وردپرس را بر روی cPanel نصب کنیم؟

ما یک آموزش کامل گام به گام در مورد نصب وردپرس با استفاده از cPanel در شرکت های پیشرو در زمینه میزبانی وب نوشته ایم. این راهنما به شما نحوه استفاده از اسکریپت های 1 کلیک مانند Fantastico ، Quickinstall و Softaculous برای نصب وردپرس را نشان می دهد.

برای کاربران متوسط ​​وردپرس ، ما همچنین نحوه استفاده از FTP برای نصب وردپرس را توضیح خواهیم داد . در آخر ، برای کاربران پیشرفته تر ، نحوه نصب وردپرس بر روی رایانه محلی را به شما نشان خواهیم داد .

میزبانی مدیریت شده وردپرس چیست؟

WordPress Hosting Managed یک محیط میزبانی است که به طور خاص برای وب سایت های وردپرس مجهز شده است. میزبانی مدیریت شده وردپرس سطح بالاتری از عملکرد ، امنیت و پشتیبانی را فراهم می کند.

وب سایت های وردپرس با استفاده از میزبان مدیریت شده سریعتر بارگیری می شوند ، به طور خودکار به روز می شوند ، پشتیبان گیری روزانه دارند و از پشتیبانی متخصصان وردپرس برخوردار هستند. هزینه میزبانی وردپرس مدیریت شده بیشتر است زیرا ارائه دهنده خدمات میزبان در حال مدیریت محیط وب سایت است.

آیا باید از یک بستر وردپرس مدیریت شده استفاده کنید؟

اگر می خواهید بهترین برنامه میزبانی را انتخاب کنید یا از این سوال دارید که آیا میزبانی وردپرس مدیریت شده برای شما مناسب است ، پاسخ ساده است.

اگر به فکر راه اندازی یک وبلاگ هستید یا فقط یک مبتدی هستید ، دیگر نیازی به میزبانی وردپرس مدیریت شده ندارید.

میزبانی مدیریت شده وردپرس برای مشاغل کوچک یا متوسط ​​یا وبلاگهایی که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی بازدید کننده دارند ، انتخاب خوبی است.

مشاغل و وبلاگ های مشهوری که بازدید بالایی دارند از یک برنامه مدیریت شده وردپرس بیشترین سود را می برند. به این دلیل که مشاغل و وب سایت های معروف باید خدمات و محتوای مشتری را متمرکز کنند ، بنابراین آنها به یک وب سایت بدون دردسر و بدون عملکرد نیاز دارند.

cPanel در مدیریت میزبانی وردپرس کجاست؟

cPanel را در یک حساب مدیریت شده وردپرس پیدا نخواهید کرد ، زیرا میزبان وب از کارهای اساسی میزبانی وب مراقبت می کند.

میزبانی وردپرس مدیریت شده شامل نصب وردپرس ، مدیریت حافظه پنهان در سطح سرور ، ایجاد نسخه پشتیبان از وب سایت شما و مدیریت به روزرسانی های اصلی وردپرس است.

شرکت های میزبان مدیریت شده مانند WP Engine و Liquid Web به جای cPanel اختصاصی از پانل های کنترل خود استفاده می کنند.

انواع هاست وردپرس ، هاست ابری و دیگر هاست ها برای کاربران حرفه ای و مبتدی در پاپاسرور موجود است.

ارائه توسط گروه هاستینگ و طراحی سایت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
leo libero Nullam Donec Curabitur mattis sem,