آموزشبرنامه نویسیطراحی سایت
موضوعات داغ

php چیست ؟

PHPمخفف PHP: Hypertext Preprocessor یک زبان برنامه نویسی با استفاده از منبع آزاد است که بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و به خصوص برای توسعه وب مناسب است و می تواند در HTML تعبیه شود. مثال :

!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <title>Example</title>
    </head>
    <body>

        <?php
            echo "سلام، من یک اسکریپت php هستم";
        ?>

    </body>
</html>

همانطور که مشاهده میکنید در کد بالا برای آغاز از < ? php استفاده میشود و برای بستن کد از ? > استفاده میشود. در خط 9 دستور ساده ای ایجاد کردیم که تابع echo متن مورد نظر ما را چاپ میکند و خروجی کد بالا به صورت ( سلام، من یک اسکریپت php هستم )میباشد.
آنچه که پی اچ پی را از چیزی مانند JavaScript در سمت مشتری متمایز می کند اینست که این کد بر روی سرور اجرا می شود و HTML تولید می کند و سپس به مشتری ارسال می شود. مشتری نتایج اجرای آن اسکریپت را دریافت می کند ، اما نمی داند کد زیربنایی چیست. شما حتی می توانید سرور وب خود را پیکربندی کنید تا تمام پرونده های HTML خود را با PHP پردازش کند. بهترین موارد در استفاده از PHP این است که برای یک تازه وارد بسیار ساده است ، اما بسیاری از ویژگی های پیشرفته را برای یک برنامه نویس حرفه ای ارائه می دهد.اگرچه توسعه PHP روی اسکریپت نویسی سمت سرور متمرکز است ، اما می توانید کارهای بیشتری با آن انجام دهید.

پاپا سرور دوست شما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
Phasellus eleifend dictum justo efficitur. amet, mi, ante. fringilla mattis