آموزشترفندسئو

Google Ranking

عوامل رتبه بندی در گوگل

برای بدست آوردن رتبه در گوگل عوامل موثری وجود دارد که میتوان گفت سئو،گوگل مپ، ثبت در موتورهای جستجو مانند :گوگل، یاهو، بینگ ،تولید محتوا و هر تغییری که در وب سایت شما رخ دهد تاثیر زیادی بر میزان بازدید شما دارد. بیایید نگاهی به برخی از عواملی بیندازیم که می‌توانند بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیر بگذارند. الگوریتم رتبه‌بندی در گوگل هنوز محرمانه است ولی ما بسیاری از عوامل مؤثر آن را می‌دانیم. در ادامه، عواملی که بیش از همه شایسته توجه شما هستند را ذکر می‌کنیم. ​

  • رتبه‌بندی در گوگل– بک لینک‌ها

بک لینک‌ها، عنصر اساسی رتبه‌بندی در گوگل بوده و مدت‌ها است که استفاده می‌شوند. عوامل زیادی در توانایی یک بک لینک برای جلب‌توجه نقش دارند که دو عامل مربوط بودن و اعتبار از همه مهم‌تر هستند.

  • مربوط بودن: تصور کنید که به دنبال بهترین رستوران ایتالیایی در شهر خود هستید. از دو نفر از دوستانتان نظرخواهی می‌کنید. یکی سرآشپز و دیگری دامپزشک است. شما به توصیه چه کسی اعتماد دارید؟ احتمالا این سرآشپز است که تجربه غذاهای ایتالیایی را دارد. اگر شما به دنبال غذای سگ بودید، عکس آن صادق بود. همین ایده در وب نیز وجود دارد. لینک‌ها از وب‌سایت‌ها و صفحات مرتبط بیش‌ترین ارزش را دارند.
  • اعتبار: بک لینک‌ها از صفحات قوی در وب‌سایت‌های قوی، احتمال جلب‌توجه بیشتری دارند. پس بک لینک‌های باکیفیت بالاتر ایجاد کنید تا رتبه بالاتری کسب کنید.
  • رتبه‌بندی در گوگل– تازگی محتوا

الگوریتم رتبه‌بندی در گوگل اهمیت زیادی به تازه بودن محتوا می‌دهد؛ مثلا، تمام نتایج برای “اخبار برگزیت” بسیار تازه هستند. گوگل حتی ویژگی “بهترین داستان‌ها” را با نتایج چند ساعت گذشته نشان می‌دهد. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که گوگل می‌داند مردم به دنبال اخبار جدید هستند. پس توجه ویژه‌ای به آپدیت نمودن وب‌سایت خود داشته باشید.

  • رتبه‌بندی در گوگل– اعتبار موضوعی

گوگل به دنبال ارائه منابع معتبر به کاربران خود است و در این راستا به برخی کلمات مرتبط با متن جستجو شده توسط کاربر نیز اهمیت می‌دهد. تا قبل از این فقط کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی در گوگل اهمیت داشتند ولی امروزه کلمات مترادف و هم‌خانواده با کلمه کلیدی نیز در نتایج جستجوی گوگل تأثیرگذارند. پس به‌جای تولید محتوا درزمینه های مختلف، روی یک یا دو موضوع تمرکز کرده و محتوای خود را حول آن موضوع بهینه کنید.

  • رتبه‌بندی در گوگل-سرعت صفحه

الگوریتم رتبه‌بندی در گوگل اهمیت زیادی به‌سرعت بارگذاری صفحه می‌دهد. این عامل از سال ۲۰۱۰ تاکنون جهت رتبه‌بندی در گوگل لحاظ شده است. آن زمان تنها یک درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار می‌داد. ​این امر در سال ۲۰۱۸ که جستجوهای تلفن همراه نیز در رتبه‌بندی گوگل لحاظ شدند، تغییر کرد. ​بااین‌حال، هنوز هم درصد ناچیزی از جستجوها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ​سؤالی که مطرح می‌شود این است که چقدر سریع؟ ​گوگل در سال ۲۰۱۸ گفت که صفحات موبایل باید محتوا را در کم‌تر از سه ثانیه به کاربران نشان دهند و TTFB (‏زمان رسیدن اولین بایت)‏باید کم‌تر از 3/1 ثانیه باشد. ​آن‌ها همچنین می‌گویند که اندازه کلی صفحه وب موبایل باید کم‌تر از ۵۰۰ کیلوبیت باشد. ​

  • رتبه‌بندی در گوگل– استفاده از پروتکل HTTPS

پروتکل HTTPS با رمزگذاری داده‌ها بین مرورگر و سرور، امنیت بازدیدکنندگان را بهبود می‌بخشد. حتما متوجه شده‌اید که مرورگر گوگل کروم هنگام بازدید از صفحات رمزنگاری نشده به شما یک هشدار امنیتی می‌دهد. پس با تهیه یک گواهینامه SSL ضمن ارتقای امنیت سایت، رتبه بهتری نیز از گوگل دریافت کنید.​

  • رتبه‌بندی در گوگل– سازگاری با تلفن همراه

تقریبا دوسوم جستجوها بر روی دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود، بنابراین جای تعجب نیست که گوگل در سال ۲۰۱۵ تلفن همراه را به یک عامل رتبه‌بندی برای جستجوی تلفن همراه تبدیل کرد. ​پس اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایت شما با گوشی‌های موبایل سازگارند. ​

  • رتبه‌بندی در گوگل– تجربه کاربر

گوگل می‌خواهد محتوایی را رتبه‌بندی کند که به بازدیدکنندگان یک تجربه مثبت می‌دهد. ​اما چه چیزهایی به تجربه خوب کاربر کمک می‌کند؟ ​در اینجا چند پیشنهاد از گوگل را ذکر می‌کنیم:

  • محتوای آسان برای خواندن
  • سازمان‌دهی مناسب وب‌سایت
  • محتوای جالب و مفید
  • طراحی واکنشگرا
  • عدم وجود تبلیغات ناخوشایند
  • توجه به نیازهای کاربران

پس سایت خود را کاربرپسند کنید. عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید، به‌طور منطقی محتوا را سازمان‌دهی کنید و به خوانایی متون اهمیت بدهید.

 

  • رتبه‌بندی در گوگل– دقت محتوا

الگوریتم رتبه‌بندی در گوگل به دنبال نتایج دقیق برای هر پرس‌وجو است. ​اگر محتویات نادرست در صفحه وبتان داشته باشید، به‌زودی اعتبار خود در گوگل را از دست خواهید داد. پس وسواس زیادی روی صحت محتوای خود داشته باشید و محتوایی را منتشر کنید که منطبق بر واقعیت باشد. چنانچه از صحت محتوای خود اطمینان ندارید می‌توانید از پایگاه‌هایی چون ویکی‌پدیا و گوگل نالج گراف کمک بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
risus. id, leo. in dolor. Donec dolor ut libero. Sed risus fringilla