آموزشبرنامه نویسی

5 نکته قبل از یادگیری برنامه نویسی

اگر تصمیم گرفتید که برنامه نویسی یاد بگیرید قبل از هرگونه حرکت ، کد درست کردن را متوقف کنید … برنامه نویسی بسیار سرگرم کننده است و صنعت فناوری برای برنامه نویسان توانمند آیندهای روشن میسازد. که خبر خوبی برای شماست؛ این بدان معناست که اگر عملکرد خود را در کنار هم قرار دهید ، سخت تلاش کنید و در بهبود مهارت های خود پایدار باشید..
اما قبل از غواصی در عمق عمیق ، مواردی وجود دارد که باید بدانید. تا زمانی که این پنج کار را انجام ندهید حتی به نوشتن یک خط کد فکر نکنید. به ما اعتماد کنید!

  • شماره 1: هر زبان را انتخاب کنید

بنابراین بسیاری از برنامه نویسان جدید درباره اینکه چه زبانی باید بیاموزند ، تاکید دارند. آیا باید با یک صنعت در حال تغییر روی سکو مانند Swift یا یک سبکی جا افتاده تر مانند جاوا بروید ؟ سطح بالا یا سطح پایین؟ این مهم نیست. یادگیری هر زبان برنامه نویسی برای یادگیری هر زبان دیگری برنامه نویسی به شما یک نکته مرجع می دهد. فرقی نمی کند با چه کسی شروع کنید. آنچه مهم است توسعه دانش کاملی از اصول برنامه نویسی رایانه است.
البته اگر مطمئناً می دانید که واقعاً می خواهید یک طراح وب باشید ، یا اینکه برنامه های تلفن همراه تنها مسیر شغلی برای شماست ، در ابتدا تمرکز روی JavaScript یا Java بگذارید. اما در هر سناریو دیگر ، فقط یکی را انتخاب کنید که ظاهر آن را دوست دارید و در آن گیر خواهید کرد.

  • شماره 2: پیدا کردن یک دوست

اگر فکر می کنید برنامه نویسی همه چیز در نشستن در یک اتاق تاریک جلوی دیوار صفحه نمایش با انگشتان دست روی صفحه کلید است ، اشتباه می کنید. در کنار داشتن مهارت های فنی مناسب (و چند مورد دیگر) ، کلید موفقیت برنامه نویسی ارتباط است. هیچ کس به تنهایی نمیتواند برنامه های فوق العاده پیچیده ای را ایجاد کند. این شامل همکاری و پشتیبانی سایر برنامه نویسان است.
با توجه به این نکته ، شما باید سعی کنید دوستانی را که در حال یادگیری هستند یا قبلاً کد نویسی را دوست داشته اند پیدا کنید و رابطه برقرار کنید. این به معنای قدرت بیشتر مغز و نوشتن کد بیشتر از آن است که بتوانید به تنهایی دست یابید. و این به نوبه خود بدان معنی است که شما توانایی های بهتر شبکه ای و کار در تیم را خواهید داشت. که تقریباً راز فرود یک کار برنامه نویسی است. بعلاوه ، همیشه خوب است که هنگام شروع کار ، یک مربی داشته باشید.

  • شماره 3: در GitHub بروید

به بیان ساده تر ، GitHub یک منبع ارزشمندی است که همه برنامه نویسان از آن استفاده می کنند ، تمام وقت. این یک مخزن کنترل نسخه و سرویس میزبانی اینترنت است ، و در جایی است که شما می توانید کد منبع باز را برای هر چیزی که احتمالاً می خواهید بسازید پیدا کنید. این جایی است که می توانید برای به اشتراک گذاشتن و انتشار کد به آنجا بروید ، همچنین دارای ویژگی های بی نظیری و منحصر به فرد است.
و همچنین میتوانید دوستان زیادی که کار بلد هستن پیدا کنید و روشی خارق العاده برای شرکت در پروژه های کد نویسی ، ملاقات با برنامه نویسان هم فکری، یافتن یک مربی و حتی دریافت پروژه شخصی شما با کمک دیگران است. شروع کار آسان است ، و در تمام سطح کاربران کاربر وجود دارد ، بنابراین شما مانند شخص غریبه خود را احساس نمی کنید. مشارکت کنید!

  • شماره 4: الگوریتم ها را بیاموزید

جوهر برنامه نویسی کامپیوتر حل مسئله است. بهبود مهارت های حل مسئله قبل از یادگیری کد ، به شما کمک می کند تا اصول را سریعتر از هر کس انتخاب کنید. یکی از راه های انجام این کارحل الگوریتم ها است. صرف نظر از اینکه می خواهید یک طراح وب ، یک توسعه دهنده بازی یا هر چیز دیگری در میان شوید ، از الگوریتم هایی برای رسیدن به نتیجه نهایی استفاده خواهید کرد.
تفکر الگوریتمیک همچنین در بسیاری از مصاحبه های برنامه نویسی شغلی مورد آزمایش قرار می گیرد ، بنابراین دلایل زیادی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد. دوره های آنلاین الگوریتم بی پایان برای انتخاب در همه سطوح ورودی وجود دارد ، یا می توانید Code Wars یا HackerRank را برای یک روش سرگرم کننده تر برای یادگیری امتحان کنید.

  • شماره 5: آن را ساده نگه دارید

اما خودتان را به چالش بکشید. در مورد تبدیل شدن به یک رمزگذار خبره در عرض چند هفته نگران نباشید. مانند همه جای دنیا ، برای رسیدن به موفقیت وقت و تمرین لازم است. تمام انرژی خود را برای به دست آوردن اصول اولیه درست یادگیری هسته علوم کامپیوتر و تفریح قرار دهید! با این حال ، شما هنوز هم باید در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش کنید … اهدافی که فقط کمی فراتر از آنچه می توانید به راحتی انجام دهید.
به یاد داشته باشید راهی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویسان ماهر مستقیم نیست. مواقعی خواهید داشت که هر قطعه از پازل بدون دردسر در محل قرار می گیرد ، و مواقعی خواهید داشت که همه چیز اشتباه می شود و می خواهید کامپیوتر خود را از پنجره بیرون بندازید. بنابراین مراحل به آرامی طی کنید و قدم به قدم رو به جلو بروید.
و از همه مهمتر ، فراموش نکنید که از آن لذت ببرید!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
tempus justo lectus quis, consectetur libero diam porta. nec Donec dolor pulvinar