آموزشسرور

پهنای باند چیست

What is: Bandwidth

پهنای باند در میزبانی وب ، میزان داده ای است که وب سایت شما می تواند در مدت زمان مشخصی به کاربران شما منتقل کند. به طور معمول پهنای باند توسط گیگابایت (GB) محاسبه و فروخته می شود ، اما برخی از شرکت های میزبان وب ممکن است “پهنای باند نامحدود” را ارائه دهند. بعداً در این باره بیشتر بحث خواهیم کرد.

ساده ترین راه برای درک نحوه کارکرد پهنای باند ، تصور کردن آن به عنوان قطر لوله است.

یک لوله بزرگ می تواند همزمان آب بیشتری نسبت به یک لوله کوچک تحویل دهد. به این دلیل که یک لوله بزرگتر ظرفیت بیشتری برای انجام این کار دارد. به همین ترتیب ، داشتن پهنای باند بیشتر به این معنی است که داده های وب سایت بیشتری می توانند همزمان انتقال یابند.

چرا پهنای باند مهم است؟

میزان پهنای باند شما تعیین می کند که وب سایت شما در زمان های پرترافیک به چه سرعتی می تواند محتوا را به بازدید کنندگان شما تحویل دهد. این یک قسمت حیاتی در رشد مخاطبان و افزایش فروش شما است.

پهنای باند بالاتر به دارندگان وب سایت امکان می دهد از ویژگی ها و محتوای پویاتر در وب سایت های خود برخوردار باشند که می تواند برای بازدیدکنندگان آنها جذاب تر باشد.

چگونه می توانم پهنای باند خود را بررسی کنم؟

به عنوان یک مالک وب سایت ، با ورود به داشبورد حساب هاست وردپرس خود می توانید به راحتی پهنای باند خود را بررسی کنید .

در صفحه کنترل ، باید به دنبال بخشی بگردید که به شما اجازه دهد فعالیت منابع سایت خود را مشاهده کنید. این برای هر میزبان کمی متفاوت به نظر می رسد. برخی از میزبانان وب با نمایش یک نماد یا پیوند این کار را آسان می کنند ، بنابراین می توانید میزان پهنای باند سایت خود را مشاهده کنید.

هنگامی که بر روی گزینه پهنای باند کلیک کنید ، این روند به تفکیک دوره های زمانی به شما نشان داده می شود ، بنابراین می توانید ببینید که وب سایت شما در 24 ساعت گذشته ، هفته ، ماه گذشته و بیش از یک سال از  چه مقدار پهنای باند استفاده کرده است.

پهنای باند نامحدود چیست؟

درست مانند چیزی که فضای ذخیره سازی نامحدود در سرور وجود ندارد ، چیزی به نام پهنای باند نامحدود نیز وجود ندارد .

اغلب شرکت های میزبانی وب مختلف مشترکی را مشاهده می کنید که پهنای باند ، دامنه یا فضای دیسک نامحدود را ارائه می دهند. این کمی گمراه کننده است زیرا هر ارائه دهنده میزبانی وب در بسته های ارائه شده محدودیت پهنای باند دارد.

بنابراین ، چرا میزبان وب “پهنای باند نامحدود” را تبلیغ می کنند؟ زیرا آنها می دانند که در شرایط عادی ، سایتهای موجود در سرور مشترک هرگز از پهنای باند موجود استفاده نخواهند کرد.

شرکت های میزبان به جای آموزش به دارندگان وب سایت های غیرتکنیک در مورد پهنای باند و تصمیم گیری در مورد نیازهای پهنای باند ، ساده تر می گویند “پهنای باند نامحدود” زیرا اکثر سایت های کوچک هرگز از حد مجاز عبور نمی کنند.

نیازی به گفتن نیست ، پهنای باند نامحدود بسیار زیاد به نظر می رسد. اما چیزی که آنها به شما نمی گویند این است که محدودیت هایی در مورد CPU سرور (واحد پردازش مرکزی) سایت شما وجود دارد.

اگر سایت شما از این محدودیت ها فراتر رود ، یک میزبان وب می تواند هنگام افزایش درخواست ها ، سایت شما را به طور موقت خاموش کند و همچنین می تواند از شما بخواهد که به یک برنامه بالاتر ارتقا دهید.

 

چقدر به پهنای باند نیاز دارم؟

برای شما مهم است که هاست را با پهنای باند مناسب برای سایت خود پیدا کنید.

اگرچه پرداخت هزینه پهنای باند بیشتر از میزان نیاز شما ضروری نیست ، اما نداشتن کافی پهنای باند باعث آفلاین شدن وب سایت شما می شود.

میزان پهنای باند مورد نیاز شما به تعداد و اندازه صفحات ، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما و تعداد صفحاتی که هر بازدید کننده از آن بازدید می کند بستگی دارد.

اگر سایت شما جدید است یا محتوا و بازدیدکننده زیادی ندارید ، نیازی به پهنای باند زیاد ندارید. یکش از بهترین خدمات دهنده وب و هاست شرکت پاپا سرور است ممکن گزینه عالی برای شما باشد حتی اگر در آن گفته شده باشد “پهنای باند نامحدود”.

اما ، اگر وب سایت شما از قبل تعداد زیادی کاربر داشته باشد و تعداد زیادی گرافیک ، تصویر ، فیلم ، صدا ، محتوای قابل بارگیری و بازدیدکننده داشته باشید ، به پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت.

ساده ترین راه برای تشخیص میزان پهنای باند مورد نیاز برای یک سایت موجود این است که به سادگی وارد حساب میزبان وب خود شوید و گزارشات ترافیک موجود در cPanel خود را بررسی کنید. تقریباً هر میزبان وب این نوع گزارشات را ارائه می دهد.

اگر مطمئن نیستید ، می توانید با یک ارائه دهنده هاست وردپرس مدیریت شده مانند پاپا سرور کار کنید که می تواند شما را در تصمیم گیری درست برنامه راهنمایی کند.

پاپا سرور برای نشتریان این امکان را فراهم ساخته در صورت  استفاده بیشتر  از حد پهنای باند ، سایت شما را خاموش نمی کند. در عوض ما به شما اطلاع می دهیم و سپس برای افزایش منابع شما تغییراتی ایجاد می کنند ، بنابراین بازدید کنندگان وب سایت شما همیشه بهترین تجربه کاربر را دارند.

اگر از پهنای باند خود بیشتر استفاده کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر از میزان پهنای باند ماهانه خود بیشتر استفاده کنید، معمولاً یکی از این سه مورد اتفاق می افتد: میزبان ممکن است وب سایت شما را به حالت تعلیق درآورد ، آنها می توانند هزینه های بیش از حد را از شما بگیرند یا اینکه به سادگی برنامه شما را به نسخه بعدی ارتقا می دهند ،

چگونه می توانم پهنای باند خود را کاهش دهم؟

اگر برای ارتقا package بسته میزبانی خود کاملاً آماده نیستید ، ممکن است بخواهید پهنای باند سایت خود را کاهش دهید. این کار را می توانید با فشرده سازی تصاویر و کاهش حجم بارگیری / فیلم های بزرگ در سایت خود انجام دهید.

همچنین باید با استفاده از یک افزونه caching به فکر فعال کردن فشرده سازی از HTTP ، CSS و JavaScript باشید . همچنین می توانید محتوای ثابت خود را در یک شبکه تحویل محتوا (CDN) نزدیک مخاطبان خود ذخیره کنید که می تواند بار سرور شما را کاهش دهد.

اگر محدودیت پهنای باند برنامه میزبانی موجود خود را پشت سر گذاشته اید ، ممکن است بخواهید به یک میزبان VPS ، هاست اختصاصی یا یا هاست ابری ارتقا دهید .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید پهنای باند چیست و چه مقدار پهنای باند برای وب سایت خود نیاز دارید.

گردآوری:گروه هاست و طراحی سایت پاپا سرور

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ut quis, libero vel, Donec diam Praesent Praesent nec tristique