الگوریتم پنگوئنالگوریتم های گوگل مرتبا در حال تغییر هستند تا رتبه بندی بهتری ارائه نمایند. گوگل از این الگوریتم ها برای افزایش رضایت کاربران از نتایج جستجوی خود استفاده می کند. در این مقاله برخی از معروف ترین الگوریتم های گوگل را معرفی می کنیم.
- الگوریتم پاندا گوگل
پاندا برای مبارزه با محتوای کپی، بی کیفیت، سرقت شده، اسپم تولید شده توسط کاربر و کلید واژه های غیرضروری ایجاد شده است. پاندا یک “امتیاز کیفی” را به صفحات وب اختصاص میدهد؛ سپس از این امتیاز به عنوان یک عامل رتبهبندی استفاده می شود. پاندا به دنبال مبارزه با محتوای بی کیفیت بوده و سایت هایی که محتوای کپی یا بی فایده را منتشر می کنند جریمه می نماید.
- الگوریتم پنگوئن گوگل
پنگوئن برای مبارزه با لینک های غیر مرتبط،اسپم و سئوی بیش از حد ایجاد شده است. هدف الگوریتم پنگوئن، کاهش رتبه سایتهایی است که از تکنیک های سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند. پنگوئن برخلاف پاندا، به صورت بلادرنگ کار میکند. پنگوئن لینک های وب سایت را کنترل کرده و اسپم ها را شناسایی می کند. این الگوریتم لینک هایی از سایت های بی کیفیت و بی ارتباط، لینک های خریداری شده و لینک هایی که به صفحات بی محتوا اشاره می کند را هدف قرار می دهد.
- الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل
الگوریتم مرغ مگس گوگل با هدف مبارزه با کلمات کلیدی بی ربط و محتوای بی کیفیت ایجاد شده است. این الگوریتم به گوگل کمک میکند تا پرس و جوهای جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با مقصود جستجو کنندگان مطابقت داشته باشد. در حالی که کلمات کلیدی همچنان مهم هستند، مرغ مگسخوار امکان رتبهبندی یک صفحه برای یک پرس و جو را فراهم میآورد، حتی اگر حاوی کلمات دقیق جستجو کننده نباشد. این امر با کمک پردازش زبان طبیعی به دست میآید که بر نمایهسازی معنایی نهفته، اصطلاحات مشترک و مترادفها تکیه دارد.
- الگوریتم کبوتر گوگل
الگوریتم کبوتر برای مبارزه با سئوی ضعیف داخلی و خارجی ایجاد شده است. این الگوریتم بر جستجوهایی که در آنها مکان کاربر نقش مهمی ایفا میکند، تاثیر میگذارد. در حال حاضر عوامل سنتی سئو برای رتبهبندی نتایج مکان یابی مورد استفاده قرار میگیرند. الگوریتم کبوتر روابط نزدیکتری بین الگوریتم مکان یابی و الگوریتم جستجوی اصلی ایجاد کردهاست.
- الگوریتم موبایل گوگل
الگوریتم موبایل برای مبارزه با وبسایت هایی که از دستگاه های موبایل ندارند ایجاد شده است. الگوریتم موبایل گوگل (معروف به موبایل گدون) تضمین میکند که صفحات سازگار با موبایل در بالای نتایج جستجوی قرار دارند، در حالی که صفحاتی که برای موبایل بهینهسازی نشده اند، از سرورها فیلتر میشوند و یا به طور جدی رتبهبندی نمیشوند.
- الگوریتم رنک برین گوگل
این الگوریتم برای مبارزه با محتوای سطحی و تجربه ضعیف کاربر ایجاد شده است.رنک برین که یک سیستم یادگیری ماشین است بخشی از الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل است و به گوگل کمک میکند تا معنای نهفته در پرس و جو را بفهمد و بهترین نتایج جستجو را در پاسخ به آن پرس و جوها ارائه دهد. گوگل رنکبرین را سومین عامل مهم رتبهبندی مینامد. با اینکه ما نقاط قوت و ضعف رنک برین را نمیدانیم، نظر کلی این است که ویژگیهای مربوط به رتبهبندی صفحات وب را برای یک پرس و جو مشخص میکند، که اساسا عوامل رتبهبندی خاصی هستند.
- الگوریتم پوزوم گوگل
الگوریتم پوزوم تضمین میکند که نتایج مکانی، بسته به محل جستجوگر متفاوت باشند. هرچه به آدرس یک کسبوکار نزدیکتر باشید، احتمال اینکه آن را در میان نتایج مکان یابی مشاهده کنید، بیشتر است. پوزوم همچنین منجر به تنوع بیشتری در میان رتبهبندی نتایج برای درخواستهای بسیار مشابه شد. پوسوم همچنین به کسب و کارهای واقع در خارج از منطقه شهر فیزیکی کمک کرد.
- الگوریتم فرد گوگل
الگوریتم فرد برای مبارزه با محتوای بی کیفیت با تبلیغات زیاد ایجاد شده است. این الگوریتم وب سایتهایی را هدف قرار میدهد که دستورالعملهای وب سایت گوگل را نقض میکنند. اکثر سایتهای تحتتاثیر قرار گرفته بلاگ هایی با پست کیفیت پایین هستند که به نظر میرسد بیشتر به منظور ایجاد درآمد تبلیغاتی ایجاد شدهاند. دستورالعملهای کیفیت جستجوی گوگل را بررسی کنید و از تولید محتوای بی کیفیت بپرهیزید. اگر آگهیها را نشان میدهید، مطمئن شوید که صفحات موجود در آنها کیفیت بالایی دارند و اطلاعات کافی و مرتبط را ارایه میدهند. لب مطلب این است که: سعی نکنید گوگل را فریب دهید تا فکر کند که صفحه شما در مورد چیزی است که واقعا یک صفحه دروازه پر از لینکهای وابسته است. اغلب ناشران از تبلیغات پول در میآورند و این تا زمانی که تقلب نکنید، کاملا قانونی است.