آموزشبرنامه نویسیطراحی سایت

انواع زبان های برنامه نویسی

زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی برای توسعه وب وجود دارند که می‌توانید هرکدام باب میلتان هستند را انتخاب کنید. در اینجا رایج‌ترین زبان‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها آورده شده است:

 

  • زبان برنامه نویسی HTML

HTML یک زبان برنامه نویسی نیست ولی آنقدر جذاب و پرکاربرد است که آن در ردیف زبان های برنامه نویسی قرار می دهند. به کمک آن می توان چیدمان و ساختار وب‌سایت را تشکیل داد. این زبان پویا است و به شما اجازه می‌دهد یک وب‌سایت زیبا با استفاده از کد کم‌تر ایجاد کنید. HTML جهت ایجاد یک نقطه شروع برای وب‌سایت استفاده می‌شود و چیزی است که اکثر صفحات ثابت شما از آن شروع می‌کنند. یک راه بهتر برای درک این زبان این است که آن را به‌عنوان اسکلتی در نظر بگیرید که وب‌سایت شما را باهم نگه می‌دارد.

  • زبان برنامه نویسی CSS

CSS زبانی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برای نوشتن یک وب‌سایت از آن استفاده کنند. زبان سبک دادن به صفحه شکل ظاهری وب‌سایت و چیدمان آن را توصیف می‌کند. CSS همگام با HTML برای اضافه کردن رنگ، پس‌زمینه، چیدمان، اندازه فونت و غیره استفاده می‌شود. این زبان یک زبان اصلی است که توسط توسعه‌دهندگان وب برای طراحی و ساخت وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود.

  • زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا رایج‌ترین زبان برنامه‌نویسی وب است. از آن برای توسعه محتوای وب‌سایت، بازی‌ها، برنامه‌ها و نرم‌افزار استفاده می‌شود. جاوا در تولید بسیاری از برنامه‌های کاربردی اندروید مورداستفاده قرار می‌گیرد. مطالعات نشان داده است که بیش از ۱۵ میلیارد دستگاه از جاوا به‌نوعی استفاده می‌کنند. زبان جاوا قابل‌حمل است و می‌تواند بر روی پلتفرم‌های نرم‌افزاری متعددی اجرا شود. ​

  • زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت در بسیاری از جنبه‌های توسعه وب مورداستفاده قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان وب از این زبان برای اضافه کردن عناصر تعاملی به وب‌سایت خود استفاده می‌کنند. تعامل کاربر برای کسب‌وکار شما مهم است و توسعه‌دهنده وب شما باید عناصر جاوا اسکریپت را در طراحی شما قرار دهد.

  • زبان برنامه نویسی PYTHON

PYTHON یکی از آسان‌ترین زبان‌های مورد استفاده و کار با آن است. پایتون می‌تواند چارچوبی برای هر نیاز وب‌سایت ایجاد کند. این زبان از دستورات ساده و سرراست استفاده می‌کند و کار کردن با آن را برای برنامه نویسان و کاربران آسان می‌سازد. اینستاگرام با استفاده از پایتون نوشته شده است.

  • زبان برنامه نویسی PHP

PHP اغلب در وب‌سایت‌های سنگین یا برای توسعه برنامه کاربردی استفاده می‌شود. این زبان متن‌باز است که می‌تواند به‌راحتی برای رفع نیازهای کسب‌وکار و یا وب‌سایت شما اصلاح شود. وب‌سایت‌های بزرگ مانند وردپرس و فیس‌بوک از PHP برای مدیریت و پردازش داده‌هایشان استفاده می‌کنند.

  • تکنولوژی دات نت

دات نت چارچوبی است که توسط مایکروسافت ایجاد شده و با چندین زبان (مانند C#, C++, VB.NET) می‌توان داخل آن برنامه‌نویسی کرد. دات نت می‌تواند برای توسعه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی از وب گرفته تا موبایل و برنامه‌های کاربردی مبتنی بر ویندوز مورد استفاده قرار گیرد. این چارچوب یک محیط چندمنظوره و عالی است که اصول شی گرایی را پشتیبانی نموده و بسیار فنی است. همچنین دارای مجموعه عظیمی از کتابخانه‌های آماده است که از ساختارهای داده ساده و پیچیده پشتیبانی می‌کند.

  • زبان پرس و جوی SQL

SQL یک زبان برنامه جستجوی پایگاه داده است که زمانی استفاده می‌شود که وب‌سایت شما مقادیر زیادی داده را محاسبه می‌کند. استفاده از SQL به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات را از پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف جمع‌آوری کنید و از آن برای ذخیره کردن در وب‌سایت خود به منظور استفاده مخاطبان، بهره ببرید. این زبان به‌تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در عوض، با زبان‌های دیگر ترکیب می‌شود تا بیش‌ترین بهره را از پایگاه داده مشتری و توسعه وب‌سایت خود ببرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
mattis et, pulvinar commodo Sed eget id nec fringilla