
گوگل ادز یکی از ابزارهای گوگل است که برای تبلیغات استفاده میشود. این سیستم با تبلیغات هدفمند در ازای هزینه ای معقول مشتریان بالقوه بسیار زیادی را برای شما پیدا میکند. با کمک این پلتفرم میتوانید کسبوکار خود را در رتبه های بالای شبکه جستجوی گوگل قرار دهید. هدفمندی تبلیغات بدین معنی است که تبلیغ شما فقط به کاربرانی نمایش داده میشود که کلمات کلیدی مرتبط با شما را جستجو کرده اند.
قبل از اینکه بتوانید تبلیغات را در گوگل ادز آغاز کنید، باید یک حساب ادوردز ایجاد کنید. راهاندازی یک حساب ادوردز جدید آسان است و تنها چند دقیقه طول میکشد. شما میتوانید حساب کاربری خود را با استفاده از حساب کاربری فعلی گوگل ایجاد کنید، یا میتوانید یک حساب کاربری جدید مخصوص گوگل ادز ایجاد کنید. سپس برخی اصول اولیه برای حساب خود، مانند مکان و منطقه زمانی خود را مشخص نمایید. درنهایت، جزئیات صورتحساب را تنظیم کنید، بنابراین گوگل ادز میتواند هرماه به طور دقیق صورتحساب شما را بدهد. سپس باید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد نمایید. تنظیمات مربوط به یک تبلیغ شامل زمان نمایش، هزینه پرداختی، جامعه هدف و … میباشد را کمپین مینامند که بر اساس اهداف تبلیغاتی شما تعیین میشود. کمپین تبلیغاتی گوگل ادز یکی از پرکاربردترین کمپینها در شبکه جستجوی گوگل است.
با استفاده از سرویس گوگل ادز میتوانید مخاطبان خود را بر اساس سن، جنسیت، مکان سکونت، علاقهمندیها، نوع دستگاهی که با آن به اینترنت متصل میشوند و … دسته بندی نمایید؛ مثلا میتوانید به گوگل ادز بگویید که تبلیغ شما را به مردان بالای 30 سال ساکن تهران که با گوشی اندرویدی به اینترنت وصل شده اند، نمایش دهد.
نمایش تبلیغات شما توسط گوگل ادز
گوگل ادز تبلیغات شما را در یوتیوب، جی میل، گوگل پلی، نقشه گوگل و هرجایی که قابلیت نمایش تبلیغات داشته باشد نمایش میدهد؛ ولی بهترین جا برای نمایش تبلیغات شما همان صفحه اصلی جستجوی گوگل است که روزانه میلیونها نفر موضوعات مختلف را در آن جستجو می کنند و چه خوب میشود که وبسایت شما نیز در رتبه های بالای این صفحه قرار گیرد. البته عبارت ad در کنار نام سایت شما در صفحه گوگل نمایش داده میشود. یکی از مزیتهای گوگل ادز این است که هزینه ای بابت نماش تبلیغات شما در صفحه جستجو دریافت نمیکند و زمانی از شما هزینه میگیرد که کاربران بر روی لینک شما کلیک کنند.
کلمات کلیدی در گوگل ادز
همانطور که نام آنها نشان میدهد، کلمات کلیدی کلیدواژه ها یا عبارتهایی هستند که کاربران هنگام انجام جستجو برای یافتن اطلاعات موردنیاز وارد گوگل میکنند. گوگل ادز با اجازه دادن به تبلیغ کنندگان برای پیشنهاد قیمت بر روی کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خود، تبلیغ آنها را هنگام جستجوی این کلمات کلیدی به کاربران نشان می دهد. تبلیغ کنندگان به جای خرید کامل کلمات کلیدی آنها را پیشنهاد میکنند، زیرا گوگل ادز همانند یک مزایده عمل میکند تا اطمینان حاصل کند که فقط افراد ثروتمندتر برنده نمیشوند. شما میتوانید هزینه تبلیغات روزانه خود را مشخص کنید. همچنین میتوان هزینه استفاده از هر یک از کلمات را به صورت دستی مشخص کنید. ولی اگر فرصت یا دانش این کار را ندارید توصیه میکنیم که آن را به گوگل بسپارید تا به صورت خودکار انجام دهد.