آموزشسئو

8 به روزرسانی عمده الگوریتم گوگل

از میان تعداد بیشماری به روزرسانی الگوریتم گوگل که در دهه گذشته ارائه شده است ، در اینجا مواردی وجود دارد که برای همیشه SEO را تغییر داده اند.

گوگل ادعا می کند که الگوریتم جستجوی خود را چندین هزار بار در سال به روز می کند. در اکثریت مطلق موارد ، به روزرسانی های الگوریتم Google بسیار کوچک هستند که نمی توان آنها را متوجه شد. اما ، هر چند وقت یک بار ، Google چنان تغییری اساسی ایجاد می کند که باعث می شود برای همیشه سئو انجام شود.

در این پست ، هشت مورد از مهمترین تغییرات الگوریتم جستجو را شمارش معکوس خواهیم کرد. ما در مورد چرایی معرفی این به روزرسانی ها ، نحوه کارکرد آنها و تغییراتی که باید در استراتژی های SEO خود در پاسخ ایجاد کنیم ، بررسی خواهیم کرد.

اما قبل از شروع ، بیایید ببینیم آیا تا به حال تحت تأثیر به روزرسانی الگوریتم قرار گرفته اید یا خیر. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که Rank Tracker را راه اندازی کنید ، آن را با حساب Google Analytics خود همگام سازی کرده و به Organic Traffic بروید.

فقط موشواره را روی خطوط فاصله روی نمودار قرار دهید تا ببینید آیا برخی از به روزرسانی های algo با تغییرات ترافیک سایت شما مطابقت دارند یا خیر.

1. پاندا

تاریخ: 24 فوریه 2011

خطرات: محتوای تکراری ، دزدی ادبی یا نازک. هرزنامه تولید شده توسط کاربر ؛ پر کردن کلمات کلیدی

چگونه کار می کند: به روز رسانی الگوریتم پاندا اختصاص به اصطلاح “نمره کیفیت» به صفحات وب است. سپس از این امتیاز به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می شود. در ابتدا ، تأثیرات پاندا خفیف بود ، اما در ژانویه 2016 برای همیشه در الگوریتم اصلی گوگل گنجانده شد. از آن زمان به بعد ، بروزرسانی مداوم بیشتر شده است ، بنابراین هم جریمه های پاندا و هم بازیابی آنها سریعتر اتفاق می افتد.

نحوه تنظیم: بررسی های منظم سایت را برای تکثیر محتوا ، محتوای نازک و پر کردن کلمات کلیدی انجام دهید. برای انجام این کار ، به یک خزنده سایت نیاز دارید ، مانند SEO PowerSuite’s Website Auditor .

با استفاده از ماژول ویرایشگر محتوای جدید WebSite Auditor ، می توانید از مجازات احتمالی جلوگیری کرده و صفحاتی را ایجاد کنید بدون خطر پر کردن تصادفی کلمات کلیدی. Content Editor صفحات رقبای برتر شما را تجزیه و تحلیل می کند و توصیه های SEO را بر اساس محتوایی که قبلاً در جستجوی Google موفق بوده ارائه می دهد.

و اگر می خواهید بررسی کنید که آیا محتوای شما در جای دیگر وب کپی شده است یا نه ، از یک جستجوگر دزدی ادبی مانند Copyscape استفاده کنید .

2. پنگوئن

تاریخ: 24 آوریل 2012

خطرات: لینک های ناخواسته یا بی ربط؛ پیوندها با متن لنگر بیش از حد بهینه شده.

نحوه عملکرد: هدف Google Penguin پایین آوردن رتبه بندی سایتهایی است که بک لینک آنها غیرطبیعی به نظر می رسد. این به روزرسانی به ایجاد پیوند کم تلاش مانند خرید پیوندها از مزارع پیوند و PBN ها پایان داد.

نحوه تنظیم: برای در امان ماندن از اثرات به روزرسانی Google Penguin ، بر رشد نمایه پیوند خود نظارت کرده و به طور منظم ممیزی ها را با یک چک کننده بک لینک مانند SEO SpyGlass انجام دهید . در داشبورد خلاصه ابزار ، نمودار پیشرفت پروفایل پیوند خود را پیدا خواهید کرد. به دنبال هر گونه جهش غیرمعمول باشید: این موارد ممکن است نتیجه حمله منفی سئو توسط رقبا باشد.

آماری که می دانیم پنگوئن در نظر گرفته در فرمول خطر مجازات SEO SpyGlass گنجانده شده است. به برگه Penalty Risk بروید و لیست بک لینک خود را از بالاترین ریسک به کمترین مرتب کنید. پیوندهایی که خطر بالای 50٪ دارند باید بررسی شوند. اگر به نظر می رسد مخرب هستند ، آنها را به پرونده disavow اضافه کنید ، آن را بارگیری کنید و به ابزار پیوندهای Disavow Google ارسال کنید .

3. مرغ مگس خوار

تاریخ: 22 آگوست 2013

خطرات: پر کردن کلمات کلیدی؛ محتوای بی کیفیت.

نحوه عملکرد: الگوریتم Hummingbird به Google کمک می کند تا سوالات جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد (برخلاف اصطلاحات فردی موجود در عبارت جستجو). در حالی که کلمات کلیدی همچنان مهم هستند ، الگوریتم مرغ مگس خوار این امکان را برای یک صفحه فراهم می کند تا برای یک پرسش رتبه بندی کند حتی اگر حاوی کلمات دقیق جستجوگر نباشد. این امر با کمک پردازش زبان طبیعی حاصل می شود که متکی به نمایه سازی معنایی نهفته ، اصطلاحات هم معنی و مترادف است.

نحوه تنظیم:تحقیق کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و بر مفاهیم پشت کلمات کلیدی تمرکز کنید. جستجوهای مرتبط ، مترادف و اصطلاحات مشترک را با دقت تجزیه و تحلیل کنید. منابع مهم چنین ایده هایی جستجوهای مرتبط با Google و س Relatedالات مرتبط با Google و همچنین پیشنهادات تکمیل خودکار Google است. همه آنها را در ماژول تحقیق کلید واژه Rank Tracker گنجانده شده مشاهده خواهید کرد .

از این بینش ها برای درک بهتر زبان مخاطب و متنوع سازی مطالب خود استفاده کنید. با ایجاد محتوای جامع که اهداف جستجوگر را برآورده کند ، هم از نظر تعامل و هم از نظر SEO برنده خواهید شد.

4. موبایل

تاریخ: 21 آوریل 2015

خطرات: عدم وجود نسخه موبایل صفحه. قابلیت استفاده ضعیف از تلفن همراه

نحوه عملکرد: این و به روزرسانی های جستجوی موبایل بعدی (2018 ، 2020) باعث تغییر تمرکز از یک دسک تاپ به یک نسخه موبایل از وب سایت شما شده است. امروز ، گوگل همه وب سایت ها را بر اساس سرعت و کاربرپسندی نسخه موبایل آنها رتبه بندی می کند.

نحوه تنظیم: صفحات خود را برای جستجوی تلفن همراه بهینه کنید و بر سرعت و قابلیت استفاده تمرکز کنید. تست های صفحه دوستانه و سرعت صفحه Google به شما کمک می کند تا ببینید کدام یک از جنبه های صفحه شما باید بهبود یابد. این تست ها در WebSite Auditor ادغام شده اند بنابراین می توانید بهینه سازی موبایل صفحات خود را به عنوان بخشی از ممیزی وب سایت خود بررسی کنید. آن را در تجزیه و تحلیل محتوا> ممیزی صفحه پیدا خواهید کرد:

5. RankBrain

تاریخ: 26 اکتبر 2015

خطرات: عدم وجود ارتباط خاص پرس و جو. محتوای کم عمق UX ضعیف

نحوه عملکرد: RankBrain بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار Google است. این یک سیستم یادگیری ماشینی است که به Google کمک می کند معنای موجود در جستارها را بفهمد و نتایج جستجو را با بهترین تطبیق در پاسخ به این سeriesالات ارائه دهد. گوگل RankBrain را سومین عامل مهم رتبه بندی می داند .
اگرچه ما از فرمول دقیق این به روزرسانی مهم اطلاع نداریم ، اما اتفاق نظر این است که RankBrain مسئول سفارشی سازی نتایج جستجوی کاربر در کاربر است. اساساً ، Google فراتر از پرسش جستجوی شخص است و زمینه بزرگتر مانند مترادف ، کلمات ضمنی و سابقه جستجوی شخصی را در نظر می گیرد.

نحوه تنظیم:با کمک تجزیه و تحلیل رقابت ، صفحات خود را برای ارتباط و جامعیت بهینه کنید. با استفاده از ابزار TF-IDF از طریق WebSite Auditor ، می توانید لیست کاملی از اصطلاحات و مفاهیم مرتبط را که توسط تعداد زیادی از رقبای عالی رتبه شما استفاده می شود ، کشف کنید. راهی برای افزودن این اصطلاحات به محتوای خود پیدا کنید و مشاهده خواهید کرد که ارتباط جستجوی شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

6. پزشکی

تاریخ: 4 مه 2018

خطرات: عدم اقتدار در وب سایت های YMYL ؛ سیگنالهای ضعیف EAT .

نحوه عملکرد: به نظر می رسد به روزرسانی Google Medic به طور نامتناسبی بر وب سایت های پزشکی و همچنین سایر وب سایت هایی که با تصمیمات بالقوه تغییر دهنده زندگی (امور مالی ، حقوقی ، آموزشی) ارتباط دارند تأثیر می گذارد. اگرچه صریحاً تأیید نشده است ، نمایندگان Google اشاره کرده اند که این به روزرسانی برخی از سیگنال های EAT (تخصص ، اقتدار ، اعتماد) را از سند دستورالعمل Quality Rater پیاده سازی کرده است.

نحوه تنظیم:تا به امروز ، هیچ استراتژی بهبودی اثبات شده برای به روزرسانی Medic وجود ندارد. برخی از متخصصان جستجوگرها پیشنهاد می دهند نویسندگان خبره ای را برای اعتبار دادن به وب سایت خود استخدام کنید ، برخی دیگر ادعا می کنند که راه حل ایجاد نهادهای تجاری برای نام تجاری شما است. اما ، اگر بخواهیم به حقایق پایبند باشیم ، تنها راه قابل اعتماد برای افزایش اعتبار وب سایت شما ، رشد نمایه لینک بک لینک شما است. یک روش کارآمد استفاده از ابزار تحقیق بک لینک ، مانند SEO SpyGlass ، و قرض گرفتن ایده های بک لینک از رقبا است.

SEO SpyGlass به شما امکان می دهد فاصله بین لینک وب سایت و وب سایت های رقبا را پیدا کنید. بهترین چشم انداز ، وب سایت های با اقتدار بالا هستند که به دو یا چند رقبای شما لینک می دهند. این نشان می دهد که وب سایت ها به جایگاه شما علاقه مند هستند ، اما رابطه انحصاری با هیچ یک از شرکت ها ندارند.

7. برت ( Bert )

تاریخ: 22 اکتبر 2019

خطرات: محتوای ضعیف نوشته شده ؛ عدم تمرکز؛ فقدان زمینه

نحوه عملکرد: این به روزرسانی الگوریتم Google از فناوری پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر سوالات جستجو ، تفسیر متن ، شناسایی موجودیت ها و روابط بین موجودیت ها استفاده می کند. ما دیده ایم که به روزرسانی های Panda ، Hummingbird و RankBrain از کلمات کلیدی فاصله می گیرند و به روزرسانی BERT نقطه اوج این تلاش است – به Google امکان می دهد تفاوت های بیشتری را در هر دو سeriesال و نتایج جستجو درک کند.

نحوه تنظیم کردن: ما سرانجام زندگی کردیم تا روزی را ببینیم که گوگل واقعاً پاداش نوشتن خوب را می دهد. مانند هرگز ، مهم این است که برای کپی معنی دار تلاش کنید. این بدان معناست که شما باید به راحتی کلمات کرکی را دنبال کنید و سبک تحریری از نوشتن را در پیش بگیرید. همچنین ایده خوبی است که هنگام ایجاد کپی ، تحقیقات نهادی انجام دهید – از جمله نهادهای مرتبط به ایجاد زمینه برای محتوای شما کمک می کند.

8. به روز رسانی های اصلی

نحوه کار: از سال 2017 ، Google شروع به ارجاع به بروزرسانی های بزرگتر به عنوان به روزرسانی های اصلی Google کرده است. از آن زمان به بعد ، شفافیت کمتری درمورد اینکه این به روزرسانی ها چیست و کدام بخش از جستجو برای بهبود است. سئوکاران اغلب تغییرات رتبه بندی پس از به روزرسانی را ردیابی می کنند و سعی می کنند بفهمند که دقیقاً چه عواملی تغییر کرده است ، اما به ندرت مشاهده قطعی وجود دارد. این احتمال وجود دارد که به روزرسانی های هسته ای گوگل فقط پیشرفت هایی در به روزرسانی های قبلی گوگل یا شاید بسته های به روزرسانی کوچکتر باشد که به هم متصل شده اند.

نحوه تنظیم:از آنجا که تأثیرات به روزرسانی های هسته Google اغلب ناشناخته است ، یک کاری که می توانید انجام دهید ردیابی تاریخچه SERP برای کلمات کلیدی مورد نظر شما است. پس از بروزرسانی ، می توانید بررسی کنید که کدام یک از رقبای شما در رتبه بندی بالا یا پایین رفته اند و در مورد عوامل موثر در این زمینه حدس می زنید.

برای شروع ردیابی تاریخچه SERP خود ، Rank Tracker را راه اندازی کنید ، به Keywords Keywords> Rank Tracking> SERP Analysis بروید و روی Record SERP data کلیک کنید. این ابزار شروع به ردیابی 30 موقعیت برتر SERP برای هر یک از کلمات کلیدی شما می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
et, diam sit risus ultricies ipsum libero Praesent