آموزشلینوکس

برترین توزیع کننده لینوکس رایگان برای میزبانی سرور

ماهیت منبع باز لینوکس به معنای وجود یک انتخاب کاملاً سرسام آور از توزیع کنندهای مختلف است که هر کدام با هدف کمی متفاوت طراحی شده اند. اگرچه یکی از بزرگترین نقاط قوت این پلتفرم است ، اما می توان آن را یکی از نقاط ضعف بارز آن دانست ، زیرا ممکن است کاربران جدید نسبت به حجم گسترده ای از گزینه های موجود تا حدودی خسته شوند. این امر به ویژه هنگامی که می خواهید یک توزیع کننده لینوکس برای سرور خود انتخاب کنید بسیار صدق می کند ، زیرا انتخاب اشتباه ممکن است عواقب ناگواری داشته باشد.

اگر کسی بخشی از سازمانی باشد که صدها ، هزار یا ده ها هزار کاربر دارد ، پس انتخاب به نظر آسان می رسد: رفتن به جریان اصلی. Oracle ، Red Hat Enterprise یا SUSE Linux Enterprise همه با در نظر گرفتن کاربران سازمانی طراحی شده اند. به عنوان یک جایزه اضافی ، هر یک از این توزیع کنندها از یک فروشنده بزرگ و مستقر نیز پشتیبانی می کنند.

جریان اصلی همیشه راهی برای رفتن نیست. ممکن است مدیران مستقل و سازمانهای کوچکتر برخی از موارد فوق را دشوار بدانند ، در حالیکه دیگران ممکن است متوجه شوند که سیستم عاملهای اصلی سرور واقعاً متناسب با نیازهای آنها نیستند. اگر با مخاطبان محدود کار می کنید ، روی سخت افزار منحصر به فرد کار می کنید یا از سرورهای خود برای توسعه برنامه های خاص استفاده می کنید ، راه حل جامعه محور می تواند راهی برای پیشبرد آن باشد.

دبیان ( Debian )

دبیان همچنان یک گزینه محبوب برای کسانی است که ثبات را نسبت به جدیدترین ویژگی ها ارزیابی می کنند. آخرین نسخه پایدار اصلی دبیان ، دسیان 8 “جسی” ، در آوریل 2015 منتشر شد و به مدت پنج سال پشتیبانی می شود.

اولین بار در سال 1993 توسعه یافت ، دبیان یکی از قدیمی ترین توزیع کنندهای لینوکس است که در حال حاضر در گردش است. اگرچه کاملاً توسط جامعه هدایت می شود (و توسعه می یابد) ، اما با این وجود توسط یک شبکه کاملاً متشکل از متخصصان و علاقه مندان ، که با هم همکاری می کنند تا کارها را به صورت روان  ادامه دهند ، با به روزرسانی های مداوم ، پشتیبانی می شود. دبیان فوق العاده همه کاره است ، از طیف گسترده ای از بسته های مختلف پشتیبانی می کند و به ندرت نیاز به نصب مجدد دارد. این امر باعث می شود برای اجرای یک سرور اختصاصی برنامه کاملاً مناسب باشد.

در مقایسه با دیگر توزیع کننی دهاموجود در بازار ، دبیان سه معایب اساسی دارد. اول این است که آن را مطمئناتوزیع کننده ای برای غیر متخصص نیست . اگر راه خود را در زمینه لینوکس نمی دانید ، توصیه من اکید به شما این است که به دنبال یک گزینه متفاوت برای اجرای سرور خود باشید.

مورد دوم به هزینه مربوط می شود – اگر چه نمیدانم این یک نقطه ضعف محسوب شود یا خیر کاملاً به کاربر بستگی دارد. از آنجا که دبیان کاملا رایگان است ، طبیعتاً فاقد گزینه پشتیبانی پولی است. معنای موثر آن این است که اگر به مشکلی برخوردید ، به دنبال تیم خود یا انجمن هستید.

سرانجام ، دبیان در به روزرسانی نرم افزار نسبت به رقبای خود کمی عقب است

CentOS

 این کلون کم هزینه Red Hat Enterprise Linux کاملاً تجاری نیست ، اما از آنجا که مبتنی بر RHEL است ، می توانید از پشتیبانی تجاری برای آن استفاده کنید… CentOS  تا حد زیادی به عنوان یک پروژه جامعه محور عمل کرده است که از کد RHEL استفاده می کند ، همه حذف شده است علائم تجاری Red Hat ، و سیستم عامل سرور Linux را برای استفاده و توزیع رایگان در دسترس قرار داده است. –

CentOS به دو دلیل قابل توجه است.

اولاً ، این در واقع یک نسخه رایگان از Red Hat Enterprise Linux است – پشتیبانی گسترده ترین توزیع در IT شرکت ها. با ارتباط ، این بدان معنی است که CentOS از پشتیبانی گسترده شرکت نیز برخوردار است. اگر به دنبال گزینه کم هزینه دیگری برای یکی از گزینه های اصلی سرور هستید ، CentOS امکانات قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهد و به طور موثر آن را به تنها گزینه معقول تبدیل می کند.

به عنوان یک امتیاز اضافی ، کار با CentOS به معنای ایجاد مهارت برای کار با RHEL است.

ثانیا ، این یکی از پایدارترین ، ایمن ترین و سخت ترین توزیع کنندهای جامعه محور است. این امنیت باعث می شود که گزینه بسیار خوبی برای هرگونه مواجهه با اینترنت باشد ، در حالی که شهرت آن برای ثبات به این معنی است که با استفاده از آن برای اجرای سرورهای حساس به ماموریت می توانید آرام باشید.

البته CentOS کامل نیست. از نظر تاریخی ، مخزن نرم افزار توزیع تا حدودی منسوخ شده و نامنظم بود ، در حالی که به روزرسانی ها هم کم هستن و هم غیر قابل اعتماد. با توجه به اینکه CentOS اکنون از پشتیبانی رسمی Red Hat برخوردار است ، به هر حال این موضوعات بحث برانگیزی است.

اوبونتو ( Ubuntu )

تقریباً در بالای هر لیست مربوط به لینوکس ، اوبونتو مستقر در دبیان به تنهایی در یک کلاس قرار دارد. اوبونتو Canonical از سایر توزیع های سرور لینوکس پیشی می گیرد – از نصب ساده تا کشف سخت افزار بسیار عالی تا پشتیبانی تجاری در سطح جهانی ، اوبونتو استاندارد قوی ای را تعیین می کند که مطابقت آن سخت است.

اگرچه اوبونتو در درجه اول توزیع لینوکس دسک تاپ است ، اما این نام تجاری همچنین شامل یکی از قدرتمندترین توزیع کنندهای سرور رایگان در اطراف ما است. سرور اوبونتو دارای یک چرخه به روزرسانی سریع و مکرر است و همراه با یک مجموعه مفید و متنوع از گروه های بسته است. علاوه بر این ، این گزینه همچنین دارای گزینه ای برای پشتیبانی پولی است که شامل آموزش و خدمات آنلاین مانند Landscape و Ubuntu One است.

بهترین ویژگی اوبونتو – و چیزی که آن را به چنین انتخاب خوبی تبدیل کرده است – این است که از یک مخزن بسته واحد برای همه نسخه های مختلف آن برخوردار هستید. این به شما سطح انعطاف پذیری بی سابقه ای را می دهد ، به مدیران اجازه می دهد تا به راحتی بین هسته های سرور جابجا شوند تا زمانی که مورد مناسبی را پیدا کنند.

بنابراین ، کدام یک از بهترین توزیع کنندهای لینوکس برای من است؟

کاربران جدیدی که هنوز در لینوکس فقط اسم آن را شنیده اند ، میزان بسیار بالای انتخاب ارائه وجود دارد. پس اگر از ویندوز یا Mac می آیید ، تنها تصمیماتی که برای تصمیم گیری در مورد نسخه سیستم عامل مورد نظر خود گرفته اید. به راحتی می توانید با تمام گزینه های مختلفی که در اختیار دارید میتوانید انتخاب نمائید.

آیا چرخه های بروزرسانی سریع برای شما ضروری است؟ آیا شما به مجموعه متنوعی از گروه های بسته و دسترسی به خدمات پشتیبانی و آموزشی پولی نیاز دارید؟ آیا تطبیق پذیری چیزی است تقاضای شما از سیستم عامل خود است.

اگر چنین است ، با اوبونتو همراه شوید .

اما در مورد ثبات و امنیت چطور؟ اگر از توزیع کننده خود برای میزبانی داده های حساس و حساس به ماموریت استفاده می کنید ، مطمئناً ، برای چرخه به روزرسانی سریع حرفی برای گفتن وجود دارد .

اینها  سوالاتی است که از شما پرسیده شده ، CentOS بهترین انتخاب شماست – در واقع با کسری از هزینه ، یک توزیع  کننده لینوکس شرکتی دریافت خواهید کرد.

اما شاید شما تازه کار لینوکس نباشید. شاید سالها در سیستم عامل بوده اید و فقط نگاهی به این مقاله می اندازید تا خود را تازه کنید. شاید شما سیستمی را اجرا می کنید که به روزرسانی منظم آن کاملاً ضروری نیست و متخصصان کافی در زمینه کارکنان دارید که فقدان هر نوع پشتیبانی پولی واقعاً مسئله ای نیست. و شاید ، فقط شاید ، شما برای ثبات بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستید.

 به نظر میرسد ، می خواهید با دبیان کار کنید . ممکن است قدیمی باشد ، اما این باعث نمی شود شما از آن استفاده نکنید زیرا نسخه  دبیان 8 در آوریل 2015 که از سیستم init SysVinit به سیستم init system انتقال داده شده است.

جریان اصلی همیشه بهترین انتخاب نیست. توزیع کننده های لینوکس بزرگتر ممکن است پشتیبانی بیشتر و (به طور بالقوه) انرژی بیشتری ارائه دهند ، اما هزینه آنها نیز به طور قابل توجهی بیشتر است. اگر شما یک سازمان کوچکتر هستید یا با بودجه محدودی کار می کنید ، ممکن است جامعه محور راه شما باشد. ما در اینجا به بررسی سه ​​مورد از آنها پرداختیم . اما اگر طلاعات بیشتری کسب کنید مقالات بعدی مارا دنبال کنید.پاپا سرور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
non sed elementum pulvinar ut quis mi, Donec Donec massa ut dolor.