دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا digital marketing به عنوان یک رویکرد بازاریابی تعریف می شود که در درجه اول به اینترنت متکی است تا از طریق کانال ها و سیستم عامل های مختلف رسانه های دیجیتال با مخاطب هدف ارتباط برقرار کند.

در این مقاله ما با مفهوم بازاریابی دیجیتال ، کانالهای اصلی بازاریابی دیجیتال ، بهترین روشها برای اطمینان از موفقیت در تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود ، و اینکه چگونه بازاریابی دیجیتال می تواند به نفع برند شما باشد ، خواهیم پرداخت. ما همچنین به برخی از داستانهای موفقیت آمیز بازاریابی دیجیتال همیشه نگاه خواهیم کرد تا از شما الهام بگیرند. شروع کنیم!

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح فراگیر است که از کانالهای دیجیتالی مانند بازاریابی محتوا ، سئو ، بازاریابی ایمیل ، بازاریابی رسانه های اجتماعی ، بازاریابی موبایل یا پیامک وغیره تشکیل شده است تا استراتژی های مفصلی را برای دستیابی و ارتباط با چشم اندازها و مشتریان ایجاد کند.

یک کاربر میتواند از طریق تلویزیون ، رایانه ، تبلت ، تلفن های هوشمند ، رادیو ، sms و سایر رسانه های سنتی محتوای بدست بیاورد. این قرار گرفتن در معرض مداوم اطلاعات و انواع مختلف رسانه ها باعث شده است تا اطلاعات بیش از حد افزایش یابد. بازاریابی دیجیتال به فروشگاها اجازه داده است تا در سطح جهانی دیده شوند.

به غیر از کانال های سنتی بازاریابی ، مانند تلویزیون ، روزنامه ها ، بیلبوردهای تبلیغاتی و غیره روشهای مفید تر و جدیدتری هم وجود دارد که ما آنهارا به شما معرفی می کنیم.

وب سایت

ابتدا شما یک وب سایت دارید که محصولات و کالاها یا حتی خدمات خود را ارائه نمائید.شما باید طراحی حرفه ای داشته باشید و از نظر راحتی سایت کاربر بتواند راحت به تمام نقاط سایت شما سر بزند. حال شما میتوانید سایت خود را به سایتهای معروف کنید البته با قوانین آن سایت ها.

بازاریابی محتوا

ایجاد محتوا ستون فقرات کل استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. این که آیا شما یک استراتژی بازاریابی محتوا مستند دارید یا خیر ، برای ایجاد اطلاع ، سرگرمی ، الهام بخش یا ترغیب خریداران خود از طریق کانالهای دیگر ، محتوا ایجاد می کنید. برخی از رایج ترین قالب های مطالب شامل متن (پست های وبلاگ) ، فیلم ها ، تصاویر ، اینفوگرافیک ها ، پادکست ها ، اسلایدها و کتاب های الکترونیکی و پیامک است.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

SEO به عنوان jetpack برای تلاشهای شما برای بازاریابی محتوا عمل می کند. SEO شامل فعالیتهای درون صفحه ای و خارج از صفحه برای افزایش دید وب سایت شما در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی مورد نظر شما است. در ابتدا ، SEO در درجه اول مبتنی بر متن بود ، اما در سال های اخیر جستجوی صوتی نیز برجسته شده است ، به همین دلیل فعالیت های سئو شما نیاز به یک رویکرد مکالمه دارد.

تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال یک اصطلاح برای استراتژی های مختلف تبلیغات آنلاین است. استراتژی های قیمت گذاری و خدمات پس از فروش قالبهای رایج تبلیغات دیجیتالی عبارتند از بازاریابی موتور جستجو (Google.yahoo.bing) ، تبلیغات کلیکی ،تبلیغات نمایشگر ، تبلیغات بومی ، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات برنامه نویسی و پیامک ( SMS)

بازاریابی ایمیل

این یک کانال مؤثر برای برقراری ارتباط مداوم با مخاطبان است. بازاریابی پست الکترونیکی گرچه قدیمی است ولی برای حفظ مشتری مفید است. جشنواره ها ، اطلاع رسانی، فراخوان و.. از مزایای ایمیل است

بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی اطمینان می دهد که در سیستم عامل هایی که کاربران شما بیشترین وقت را صرف آن می کنند حضور دارید. این موارد شامل فیس بوک ، توییتر ، لینکدین ، تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و اپلیکیشن ایرانی روبیکا و… است که می توانید محتوای خود را از طریق کانالهای ارگانیک و پولی به آن بپردازید. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در تبلیغ و بازاریابی ویدیویی و موج محتوای دارند. این امکان، ارتباط دو طرفه را فراهم می کند و طرفداران و مشترکین شما می توانند از طریق لایک ، نظرات ، پیام های مستقیم یا ارسال مطلب در صفحه های رسمی با شما در رابطه با محتوا های منتشر شده در ارتباط باشند.

بازاریابی وابسته

مفهوم بازاریابی وابسته شبیه به فروش مبتنی بر کمیسیون است. سازمان ها پیوندهای دلخواه خود را به همکارانشان ارائه می دهند. شرکتهای وابسته هر بار که شخصی از طریق لینک سفارشی خود خریداری انجام دهد پورسانت یا کمسیون خاصی کسب می کنند. بازاریابی اثرگذار را می توان یک چرخش نوین و تکامل بازاریابی وابسته در نظر گرفت.

بازاریابی موبایل

اکثر مردم روزانه 100یا 150 بار به گوشی خود سر میزند و این خود یک نوید برای بازاریابی موبایل است. شما با تولید اپلیکیشن یا عضویت در کانالها یا گروهای موبایلی نقشی در بازاریابی دیجیتال خواهید داشت. اما از همه سریعتر و مهمتر ارسال پیامک با کمترین زمان برای مخاطبان است که از نظر تبلیغات موبایلی در ایران بهترین گزینه و ارزان ترین نوع تبلیغات است و امیدوارم مسئولین و مردم این نگاه بد بینانه را نسبت به پیامک (SMS ) از خود دور نمایند.

گروه پاپا سرور با کادر مجرب سعی کرده موازی با دانش روز دنیا تمام روشهای جدید دیجیتال مارکتینگ و خدمات خود را که هر روز هم در حال تغییر است ، برای شما بروز کرده تا برند شما برتر و جلوتر از رقبا در تجارت باشد.