لیست سیاه همراه اول، آن دسته از مشترکینی هستند که اعلام نمودهاند تمایلی به دریافت پیامکهای انبوه تبلیغاتی که از سامانههای ارسال پیامک ارسال میشود ، ندارند، مشترکینی که شماره خود را در لیست سیاه قرار دادهاند تنها از طریق شمارههای ارسال پیامکی که خدماتی شدهاند، پیامک دریافت میکنند.
لذا آن دسته از کاربران حقوقی (درخواست کاربران حقیقی از سوی همراه اول پذیرفته نمیشود) که تمایل دارند شماره ارسال پیامک خود را خدماتی نمایند بایستی فرم “تعهدنامه تعریف شماره خدماتی” را دانلود کرده و آن را روی سربرگ شرکت پرینت نمایند و پس از تکمیل فرم، تصویر آن راهمراه با تصویر سفته و لیست شماره اکسل در پنل کاربری خود در منو “شمارههای من” تب “درخواست شماره خدماتی” ارسال نمایند. کارشناسان پاپا پیامک مدارک مذکور را بررسی کرده و در صورت تائید بودن به همراه اول ارسال مینمایند.لازم بذکر است که پس از تائیدیه مدارک ارسالی، اصل مدارک به پاپا پیامک ارسال گردد، در صورت عدم ارسال اصل مدارک، درخواست خدماتی کردن به همراه اول ارسال نمیشود.
پس از انجام بررسیهای لازم از سوی کارشناسان همراه اول، آن دسته از شمارههایی که واجد شرایط خدماتی شدن هستند در لیست شمارههای خدماتی (لیست سفید) قرار میگیرند.
توجه به نکات زیر در مورد فرمت درخواستها و تکمیل فرم الزامی است:
- قسمت “موضوع و محتوای پیامک خدماتی” در فرم تعهدنامه، باید بهصورت کامل و واضح تکمیل گردد و از به کار بردن عناوین کلی مانند اطلاعرسانی و … اجتناب شود. برای مثال: اعلام کد پیگیری خرید، ارسال جزئیات خرید بلیط، …
- در قسمت “جامعه هدف” اشخاص مورد نظر برای دریافت پیامک خدماتی معین شود به عنوان مثال: مشتریان شرکت، کاربران سایت و …
- متقاضی می بایست دارای سایت بوده و در آن نام کامل و صحیح شرکت و حوزه فعالیت ذکر شده باشد
- متقاضی می بایست دارای ایمیل سازمانی تحت دامنه سایت خود باشد ( ایمیل یاهو و جی میل مورد قبول نمی باشد )
- متقاضی می بایست اصل فرم تعهد نامه را در سربرگ شرکت پرینت گرفته ( ایرادی از بابت تداخل مطالب فرم با طراحی سربرگ شرکت وجود ندارد) آن را تکمیل و پس از مهر و امضاء همراه با سفته به پاپا پیامک ارسال نماید.
- فهرست شماره مخاطبین باید به صورت دورهای پالایش شده و پیرو فراخوان پاپا پیامک لیست های جدید به پاپا پیامک ارسال شود.(مخاطبینی که از دریافت پیامک انصراف دادهاند و یا دیگر از خدمات شرکت استفاده نمی کنند، بایستی از لیست حذف شده و مخاطبین جدید به لیست مذکور اضافه شوند)
تبصره 1) لیست شمارهها فقط شامل: شمارههای همراه اول بوده و به هیچ عنوان حاوی شمارههای تکراری نباشد.
تبصره 2) متقاضی سرویس پیامک خدماتی می بایست یه فقره سفته (مطابق نمونه) به مبلغ 50 میلیون ریال تهیه نمایید و همراه با مهر و امضاء صاحبان امضاء شرکت ( مطابق با روزنامه رسمی شرکت ) به پاپا پیامک ارسال نماید.
تبصره 3) خواهشمند است فایل شمارههای مخاطبین را پس از وارد شدن در پنل پاپا پیامکی خود در منو “شمارههای من” تب “درخواست شماره خدماتی” همراه با تصویر فرم و تصویرسفته ارسال نمائید.
زمان اعمال شماره خدماتی حداکثر تا یک ماه از زمان ارسال به همراه اول میباشد و پس از اعمال شماره خدماتی به شماره موبایلی که به عنوان موبایل نماینده در فرم ذکر شده است پیامکی با سرشماره 021000000 مبنی بر اعمال شماره خدماتی ارسال میشود.
- چنانچه برخلاف تعهد نامه کاربری خطوط خود را از حالت تبلیغاتی به خدماتی تغییر داده و با سرشماره خدماتی خود ارسال پیامک تبلیغاتی نماید ( ارسال هر گونه محتوا مغایر با موضوع اعلام شده در تعهدنامه) ضمن تغییر کاربری سرشماره مشمول پیگرد قانونی خواهد بود و در صورت تخلف مفاد ذیل به عنوان جریمه تخلف خطوط خدماتی اعمال می شود
- ارسال هر پیامک تبلیغاتی از خطوط خدماتی به مشترکین لیست سیاه، جریمه نقدی 10 ریالی به ازای هر پیامک و مبلغ 50 میلیون ریال به عنوان جریمه اخذ خواهد شد و شماره متخلف از حالت خدماتی برای همیشه خارج می گردد.
- در صورت بروز هر نوع تخلف از مفاد این تعهد نامه، مالک سرشماره علاوه بر متعهد بودن در برابر شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) منفردا پاسخگوی نهادهای ذیربط و اشخاص حقوق خصوصی و عمومی از هر بابتی خواهد بود
- علی رغم ارسال لیست مشترکین، در صورتیکه مشترکی از دریافت هرگونه پیامک شکایت نموده و تمهیداتی در خصوص انصراف مشترک از دریافت پیامک دیده نشده باشد، شماره از لیست سفید خارج شده و مسئولیت عواقب بعدی بر عهده مالک شماره خدماتی می باشد.
- صندوق های قرض الحسنه ، شرکت های بورس و ….. جهت درخواست شماره خدماتی نیازمند ارائه مجوز از بانک مرکزی هستند.
در صورتی که کاربر به تعهدات خود در زمینه شماره های خدماتی عمل ننماید، شماره وی از لیست سفید خارج شده و امکان درخواست مجدد ندارد.
نکته : درخواست هایی که موارد فوق در آن ها رعایت نشده باشد مورد بررسی قرار نمی گیرد.
نکته : نام فایل شماره مخاطبین و تصویر اسکن شده فرم به نام شماره تلفن ایجاد و ارسال شود.
نکته : فرم تعهدنامه شماره خدماتی روی سربرگ شرکت پرینت نمایند.